PrUB, JS 474

© Jürgen Sarnowsky, Hamburg (1999-2009)




1419 Oktober 1. Warasdin.
{Regest}
König Sigismund an Nördlingen und Dinkelsbühl: lädt zu einem Tag zu Breslau, auf dem er mit Hilfe von Kurfürsten, Fürsten, Herren und Städten zwischen Polen-Litauen und dem Deutschen Orden vermitteln und die Streitigkeiten entscheiden will; sollen mitteilen, mit welchen Kontingenten sie dem Reich zu Hilfe kommen können.

{Überlieferung}
A1 = Nördlingen StadtA, Missiven v. J. 1419; A2 = Nürnberg Kreisarchiv S VII L. 41. 77; B = Strasbourg StadtA AA corresp. polit. 1411-1437, no. 8b.

{Drucklegungen}
aus A1-2, B Deutsche Reichstagsakten, Ältere Reihe, Bd. 7-12: unter Kaiser Sigmund, bearb. D. Kerler, H. Herre, Gustav Beckmann, Gotha 1878-1906, hier Bd. 7, Nr. 266, S. 393-94 [verkürzt, danach hier].

{Diplomatische Erörterung des Stücks}
A1, A2 Originale, Papier, mit Verschlussiegel auf Rückseite, bei A1 verletzt; B zeitgenössische Abschrift auf Papier, ohne Adresse, Unterschrift und Siegelreste.


Sigmund von gotes gnaden Romischer kunig zu allen tczijten merer des richs und zu Hungern Dalmacien Croacien etc. kung.

Lieben getruen.
Uns helit nit, wie das heilig Roemische riche in vergangenen tzijten vast an siner wirdikeit und sinen rechten von unachtperkeit geswechst ist, und wie man sich demselben riche noch hewt diß tages in sine rechte und herlichkeit leget und dem nit recht tut als billich were. Das wir bißher unmuetlich und mit swaren hertzen getragen haben. wann wir nue allen unsern flisse und alle unser macht dortzu zu wenden meynen, wie wir demselben Roemischen rich, dem wir vorsin und das wir verwesen, wider helfen sine rechte wider uffrucken und in sine wirde widderr bringen nach unserm besten vermoegen (und meynen ouch, in disem nechstkumftigen suemer doruff mit der hilfe Gots dem heiligen Roemischen riche zu eren eyn feld zu machen, dortzu wir ewerr hilff, nach dem und ir zu uns und demselben rich gehoret, ouvh zu haben meynen), und wann wir ettlichen kurfursten, fil fursten, greven, herren, rittern, knechten und steten uß Tutschen landen zu uns gen Breslaw viertzehen tag vor Wyhenachten nexhstkumftig zu komen und uns zu dem ußspruch, den wir tzwischen dem durchluchtigisten fursten hern Wladislaw kunig zu Polan, unserm lieben bruder hertzog Witolden sinem vettern an eynem und dem erwirdigen Michael Kuchenmeister homeister Tutsches ordens an dem andern teile uff den obristen tag der Wyhennachten zuhant dornach tun suellen, zu raten und zu helfen verschrieben und emboten haben, bij demselben tag wir euech oder die ewern mit voller macht, mit den wir solich des richs sachen reden moegen, ouch zu haben meynen.
Dorumb begeren wir von euch und gebieten euch ouch von Roemischer kuniglicher macht ernstlich und vesticlich mit disem brieff, das ir ewer botschaft mit voller macht und under wisung zu uns gen Breslaw uff den vorgenanten tag vierzehen tag vor Weyhnnachten senden und selbs under euch uberslahen sollet, mit wiefil folkes ir uns zu hilff und zu dienst in den vorgenanten de richs gescheften komen und wiefil buchsen hantwerk und anders gerets ir uns leihen moeget. Und das wollet uns bij ewern botten, die ir also zu uns gen Breslaw uff den vorgenanten tag senden werdet, eigentlich embieten, das wir uns dornach wissen zu richten.
Geben zu Waradin des nechsten Suntags nach sant Michels tag unserr riche des Hungrischen etc. in dem 33 und des Romischen in dem czehenden jaren.

Unsern und des richs lieben getruen den burgermeistern reten und burgern gemeinlich der stete Nordlingen und Dinkelsbuhel.
Per dominum Johanem episcopum Brandenburgensem
Michael de Priest.


Zitieren dieser Edition: (1) virtuell: URL (http://www.spaetmittelalter.uni-hamburg.de/Urkundenbuch/pub/js/js474.htm) und Datum der Einsichtnahme; (2) im Druck: PrUB, JS 474 (1419 Oktober 1. Warasdin.)
Bearbeitungsstand: Text eingegeben (Regest: Sarnowsky, 24.11.2003; Text: A.S.Peters, 15.2.04) – Datum überprüft (Sarnowsky, 24.11.2003) – Text mit PrUB oder sonst Druck kollationiert () – Text mit Or. kollationiert () – äußere Merkmale beschrieben (Sarnowsky, 24.11.2003)
  
Datum der Erstanlage: Mittwoch, den 3. Dezember 2003 — Letzte Änderung: 5. März 2004 von Jürgen Sarnowsky

Zurück zur Hamburger Homepage   / zurück zur Regestenliste für 1419.