PrUB, JS 331

© Jürgen Sarnowsky, Hamburg (1999-2009)


1399 Januar 9. Marienburg.
{Regest}
Hochmeister [Konrad von Jungingen] an Herzog Albrecht von Bayern, den Grafen von Hennegau, Holland und Seeland etc.: bittet, dem Danziger Bürger Johann Crukman zu helfen, sein von Seyne von Nomen geführtes Schiff sowie Gut im Wert von 500 Nobeln wiederzubeschaffen, das ihm vom Herrn von der Vere widerrechtlich genommen und verkauft wurde.

{Überlieferung}
B = OF 2c, p. 196 [olim Registrant des Hochmeisters Konrad von Jungingen, Nro. II, fol. 94dv].

{Drucklegungen}
aus B Codex Diplomaticus Prussicus. Urkundensammlung zur älteren Geschichte Preußens, hrsg. v. J. Voigt, Bd. 6, 1861, ND Osnabrück 1965, S. 84.

{Diplomatische Erörterung des Stücks}
Gleichzeitige Abschrift, Papier.


Irluchter furste und lieber herre.
Als wir euwir herlichkeit vormols geschriben habin, wie daz unser getruwer Johan Crukman burger von Danczk uns geclaget hette, daz her eyn schiff geschiffet hatte von Campen, der schiffherre genand waz Seyne von Nomen, do in her alzo gut als 500 nobiln geschiffet hatte, daz selbe schiff und gut is komen in die hirlichkeit des herren von der Vere. Und der selbe herre von der Vere und die sienen habin sich des Schiffes und gutes underwunden und vorkowft, und ee das geschach, quam der man, deme das gut gehorte, und hette gerne sien gut weder gehat. Do wolde man im nichtis do von weder geben, das uns dunket wider Got und recht sien.
Hirumb, liber herre, bitte wir euwir herlichkeit begerlich mit allem flize, das euwir herlichkeit den herren von der Vere und siene helfere, die sich des gutes underwunden habin, underwisen und dorczu halden wellet, das den unsern das ire widder werde, dorczu sie recht habin, als euwir herlichkeit welde, ob eyne semeliche sache den euwern in unserem lande geschen were, bie den euwern teten, und bitten euwir herlichkeit, daz ir uns eyn antwert mit desem kegenwertigen boten widder schribet.
Gegeben czu Marienburg uff unserem huse am Donrstag noch Epyfanie domini im XCIX jare.


Zitieren dieser Edition: (1) virtuell: URL (http://www.spaetmittelalter.uni-hamburg.de/Urkundenbuch/pub/js/js331.htm) und Datum der Einsichtnahme; (2) im Druck: PrUB, JS 331 (1399 Januar 9. Marienburg.)
Bearbeitungsstand: Text eingegeben (Jürgen Sarnowsky, 26.9.2001 [Regest]; Sebastian Kubon, 10.11.2002 [Quelle]) – Datum überprüft (Jürgen Sarnowsky, 26.9.2001) – Text mit PrUB oder sonst Druck kollationiert (Sebastian Kubon, 10.11.2002) – Text mit Or. kollationiert () – äußere Merkmale beschrieben ()
 
 
Datum der Erstanlage: Mittwoch, 26. September 1999 – Letzte Änderung: 17. November 2002 von Jürgen Sarnowsky (für ein korrekt adressiertes E-Post-Formular meinen Namen anklicken!)

Zurück zur Hamburger Homepage   / zurück zur Regestenliste für 1399.