PrUB, JS 326

© Jürgen Sarnowsky, Hamburg (1999-2009)

Zurück zur Hamburger Homepage / zurück zur Regestenliste für 1399  /  Abkürzungen (Archive und Hilfsmittel)   /  Editionsgrundsätze




1399 September 5. Marienburg.
{Regest}
Hochmeister [Konrad von Jungingen] an die Gotländer: wird ihnen einen Gebietiger schicken, dem sie nach dem Übergang der Herrschaft von König Albrecht an den Orden die Huldigung leisten können. Er soll ihre Beschwerden anhören und Maßnahmen ergreifen.

{Überlieferung}
B = OF 2c, p. 206 [olim Registrant des Hochmeisters Konrad von Jungingen, Nro. II, fol. 94hv].

{Drucklegungen}
aus B Codex Diplomaticus Prussicus. Urkundensammlung zur älteren Geschichte Preußens, hrsg. v. J. Voigt, Bd. 6, 1861, ND Osnabrück 1965, S. 88-89.

{Diplomatische Erörterung des Stücks}
Gleichzeitige Abschrift, Papier.


Lieben getruwen.
Bey uns sint gewest euwer eldesten, noch der czit, als sie von dem allerdurchlucten und hochgebornen herren Alberto konige czu Sweden an uns und an unsern Orden mechticlich gewisen worden und ire holdunge von iren wegen und von euwer ganczen gemeyne geton hatten, legten sie uns vor eczliche gebrechen und schelunge von euwer aller wegen und des landes, doruff wir in haben geantwert und antwerten euch ouch also, das wir czu vordern tagen, des ersten des wir moegen oebersenden wellen unser gebitiger eynen, der die gelegenheit des landes eigentlich besehen sal und euwer und des landes gebrechen gutlich oeberhoeren. Und sal denne aldo die selben schelunge und gebrechen wandeln und enden noch euwer und des landes bequemkeit. Und begeren von euch allen, das ir dem selben gebiteger, den wir czu euch senden werden an unser und des ganczen ordens stadt, gelobet die holdunge also czu halden, als sie euwer eldesten uns gesworen und geton haben von euwer aller und der gancze gemeyne czu Gotlandt.
Geben uff unserm huse Marienburg am Fritage vor Nativitatis Marie nach Cristi geburdt XIIIc im newnczigsten Jarea) under unserm Ingesigel hie nyden angedrukt.



{Textkritische Anmerkungen}

a) Soll heißen 1399.


Zitieren dieser Edition: (1) virtuell: URL (http://www.spaetmittelalter.uni-hamburg.de/Urkundenbuch/pub/js/js326.htm) und Datum der Einsichtnahme; (2) im Druck: PrUB, JS 326 (1399 September 5. Marienburg.)
Bearbeitungsstand: Text eingegeben (Jürgen Sarnowsky, 26.9.2001 [Regest]; Sebastian Kubon, 27.11.2002 [Quelle]) – Datum überprüft (Jürgen Sarnowsky, 26.9.2001) – Text mit PrUB oder sonst Druck kollationiert (Sebastian Kubon, 27.11.2002) – Text mit Or. kollationiert () – äußere Merkmale beschrieben ()
 
Datum der Erstanlage: Mittwoch, 26. September 1999 – Letzte Änderung: 27. November 2002 von Jürgen Sarnowsky (für ein korrekt adressiertes E-Post-Formular meinen Namen anklicken!)

Zurück zur Hamburger Homepage   / zurück zur Regestenliste für 1399.