PrUB1389.08.09

© Jürgen Sarnowsky, Hamburg (2000-2009)


1389 August 9. Marienburg.

{Regest}
Hochmeister [Konrad Zöllner von Rotenstein] an Herzog Johannes von Masovien: hat auf seine Klagen dem Pfleger der Burg Weze (Wiezna) durch den Komtur von Osterode untersagen lassen, die Untertanen des Herzogs weiterhin zu schädigen; erinnert an die vereinbarten Richttage.

{Überlieferung}
B = Berlin, GStA, XX. Hauptabteilung, [olim Staatsarchiv Königsberg, Hochmeister-Registrant Nr. 1, S. 64].

{Drucklegungen}
aus B Codex Diplomaticus Prussicus. Urkundensammlung zur älteren Geschichte Preußens, hrsg. v. J. Voigt, Bd. 4, 1853, ND Osnabrück 1965, Nr. 69, S. 96-97.

{Diplomatische Erörterung des Stücks}
B ist Abschrift, Register-Überliferung.


Duci Johanni Masovie.

Irluchter fürste, gned[iger] lieber here. Ewir grosm[echtikeit] thu wir czu wissen, das wir euwern briff, uns nuewelichst gesant, lieblich han entpfangen und wol vernomen, in deme euwer durchlucktikeit uns schriebt, clagende oebir unsern pfleger czur Wesen, wie das her und die syne, euch und den euwern grose schaden, gewalt und unrecht thut.

Dor umb thu wir euwer grosm[echtikeit] czu wissen, das wir do von nicht wissen, noch unser wille noch unser geheise nicht ist, das die unsern euch ader die euwern keyn unrecht, schaden ader gewalt sullen thun. Des habe wir dem kompthur czu Osterrode gesant unsern briff, nach euwers brieves usrichtunge, do mit wir im ouch eyne usschrift euwers brieves gesant haben, das her deme pfleger czur Wesen ernstlich underrichten sal und im sagen von unser wegen, das her noch die syne, euch, noch den euwern keynen schaden, gewalt und unrecht sal thun, und ab her ader die syne euch ader den euwern oebir das czu unrechte icht genomen hette, des wir doch nicht hoffen, das sal man in volkoemlich weder geben.

Ouch als euwer durchluchtikeit wol wissentlich ist, do wir by enander woren uff deme tage und die unsern von unser wegen czu euch santen, do wart es von beiden syten also entrichte, das man czwyr im jare tage sulden halden, uff das ymand icht {S. 97} von den euwern ader von den unsern czu schicken ader czu clagen hette, das man das uff den tagen richten und entscheiden sulde.

Datum Marienburg proxima feria secunda ante Laurencii martyris.1).


1) 1389 August 9.

Bearbeitungsstand: Text eingegeben (Markus Kompisch, 5.5.2002; Jürgen Sarnowsky, 25.11.2009) – Datum überprüft () – Text mit PrUB oder sonst Druck kollationiert () – Text mit Or. kollationiert () – äußere Merkmale beschrieben ()

Datum der Erstanlage: Mittwoch, den 25. November 2009 — Letzte Änderung: 25. November 2009 von Jürgen Sarnowsky
Zurück zur Hamburger Homepage   / zurück zur Regestenliste für 1389.